Inventering kan enkelt göras genom vår mobila applikation, tillgänglig både för Android och Apple.
Eller i en webbläsare på en stationär dator, men också i mobil webbläsare, utan att installera appen.
INVENTERING
Oavsett om du har en arena, hotell, matbutik, klädbutik, restaurang, bar, cafe eller nattklubb – allt går att inventera med ZtockIT.
ZtockIT erbjuder möjlighet att inventera månadsvis, veckovis eller en eller flera gånger per dag om så önskas.
Inventeringen har ett godkännandeflöde och när den är slutförd visas enheternas saldo, med uppdelning på stationer/lager via webben och via en Excelrapport.
SPILLHANTERING
Ibland är olyckan framme och via Spillhanteringen går det att registrera vad som hänt, vilken produkt det gäller och kvantiteten på det som gått förlorat. Exempel på tillfällen när Spill-registrering kan vara aktuellt är när någon halkat och tappat en låda öl i trappan eller om ett läckage har uppstått i ett av dina lager och alla era varor har förstörts.
Spillsaldo redovisas sedan i Excel-filen som genereras när inventeringen avslutas och redovisas separat.
REKVISITION
Intern beställning av varor, som en enhet skapar, där varor flyttas från interna lager till en station/annat lager. Detta hanteras via Rekvisition, där alla interna beställningarna läggs in och sedan visas i en Rekvisitionslista.
Exempelvis, med ZtockIT gör du enkelt en beställning på vilka produkter din bar behöver fyllas på med till morgondagen. Ansvarig för rekvisition får upp olika enheternas beställningar i en rekvisitionslista och kan administrera utlämning av produkter på ett mer kostnadseffektivt sätt.
PRODUKTTRACKING
Spårning av hur varor förflyttats inom en enhet. Det går att följa vem som tagit ur vilka varor från en station/lager och flyttat dessa till en annan station/lager.
Denna funktion främjar främst större verksamheter med mycket personal och många stationer/lager för att se var sakerna tagit vägen ifall något skulle saknas.
LAGERHANTERING
Sammanför dina inköp mot försäljningen samt tydliggör i realtid vad ni har i lager. Systemet går att koppla mot din kassaleverantör och via vår mottagningsfunktion så får du snabbt och enkelt in dina leveranser i systemet som sedan visar vad du har för lagervärden för varor i din enhet.
BESTÄLLNING
Skapa beställning av produkter via systemet. Systemet stödjer olika godkännandeflöden vid skapande av en order, och ordern går ej att skicka förrän alla i godkännandeflödet godkänt. Du kan se orderhistorik och orderstatus* och följa upp inköpen och leveranserna via Leveransregistreringen.
BESTÄLLNINGSOPTIMERING
Det finns möjlighet till att optimera dina inköp av produkter, där priser hämtas in från flertal leverantörer. Produkter som hittas via beställningsoptimeringen hanteras sedan som en vanlig beställning med godkännande etc.
LEVERANSKONTROLL
Leveranser går att registrera mot lagda beställningar, men även utan lagd beställning. Du kan via leveransregistreringen kontrollera att du fått varorna du beställt och även få kontroll över vad som levererats.
BEHÖRIGHET OCH ANVÄNDARKONTON
Systemet har olika användargrupper, som styr behörighet till information och funktionalitet.